Regler och info för Harmonimässa Arvika

Varmt välkommen önskar Änglaro och Änglafrid


Regler för Harmonimässa Ritz i Arvika 2 - 3 Nov 2024

 

Handikappvänligt i 3 plan

Föredragsrum finns 2 olika A på 15-20 och C på 70 platser.


Utställningskostnad:
280:-/kvm. Minsta monteryta är 4 kvm (2*2 m). Vi har plats för 30-35 utställare. (platser, Beror på storlek man bokar)

Utställarplats:

  • Den minsta ytan är 1,5x2kvm som kostar 840 kr + moms
  • Det är inte tillåtet att flera företag delar på monterytan. Inga bord eller stolar ingår.
  • Den som skriver under anmälan är betalningsansvarig. Det är inte tillåtet att lämna sin utställarplats innan mässan är avslutad, dvs. t.o.m. kl. 18:00 på lördagen och kl. 15.00 på söndagen. Om någon utställare bryter mot dessa regler debiteras utställaren på 1000 kr platsen.
  • Man får 1–2 namnbrickor till varje plats. (Visar att man är utställare, och går in och ut gratis)


Hyra av bord och stolar:

  • Tilläggskostnader:
    - bord; från 150 kr + moms
    - stolar; från 50: - + moms
  • - Elektricitet á 150: - + moms Ta med förlängningskabel.
  • Ta med egna bordsdukar och eventuellt soppåsar vid behov.


Att tända ljus och rökelser är inte tillåtet i lokalen. Däremot batteriljus går bra. Vid utryckning av brandbil, tillfaller kostnaden den som orsakat detta.

 

Konferensrummen:
Får endast hyras av den som bokat plats på mässan.

Föredragsrummet får hyras 1 gånger per dag och utställare. Mer om tider finns kvar. Så eventet är 45 min.

 

Affischering:
Affischering är endast tillåten på eran plats. Det är absolut förbjudet att spika upp saker på väggarna eller göra annan åverkan på lokalen! Ifall dessa regler överträdes debiteras utställaren på minst 1000 kr.

Städning/regler:
Var och en lämnar sin golvyta städad och ren efter sig. Det är inte tillåtet att ta bord och stolar från andra delar av lokalen. Det är ej tillåtet att ta elektricitet från någon annan utställares yta. All verksamhet skall ske inom den beställda golvytan. Behöver du större yta, så säg till. Om dessa regler ej följs tillkommer en debiteringskostnad på minst 350 kr. Ni som delar ut/säljer godis eller annat, måste ha en papperskorg för skräp. Man fäller ihop sina bord och stolar och lämnar på utmärkta platser i lokalen, innan man lämnar lokalen på söndag, lämna gärna tillbaka namnbrickan.

Förtäring:
Kaffe, te, kakor, smörgåsar, korv med bröd och dricka är tillgängligt att köpa i cafét/Servering. (Finns också gluten och MPF alternativ)

 

Du skickar först in en intresseanmälan. Skriver vad ni säljer önskar göra, så vi kan avgöra din plats. Först till kvarn gäller. Vi kan också säga nej om det blir för många med liknande varor/behandlingar. Då vi önskar ett brett utbud. Ni får ett bekräftelsemejl och 2 fakturor om ni är inbokade. Faktura 1 är anmälningsavgift på 500 + moms (625 kr) och ska vara betald 14 dager efter anmälan. 2a fakturan ska vara betald senast 15 dec 2023


Du får bekräftelse på mail om du är godkänd som utställare. Betalning sker senast 30 Nov. Anmälningsavgiften betalas snarast (14 dagar) efter anmälan godkänd (500 + moms.)

 

Återbud

Full betalning krävs vid återbud mindre än 2 månader före mässdatum, oavsett om detta är betalt vid återbudstillfället, och oavsett om avbokning skett. Att avstå från att betala befriar dig inte från detta kontrakt som är bindande genom din namnunderskrift! För att din avbokning ska vara giltig måste du begära skriftlig bekräftelse. Återbud kan inte göras sista 2 månaderna före mässan, oavsett när bokningen gjorts och oavsett vad det gäller. Läkarintyg godkänns dock. Anmälningsavgiften får man dock inte tillbaka.

 

Skadestånd

Om mässan pga. myndighetsbeslut, force majeure eller annan orsak inställs, äger utställaren inte rätt att resa några som helst ekonomiska krav mot harmonimässan. Inte i något fall ska harmonimässan vara skyldig ersätta följdskada, indirekt skada, personskada eller förlorad handelsvinst. Utställaren äger icke rätt att mot harmonimässans pga. föreskrift i detta avtal resa krav om återbetalning, nedsättning av avgifter eller om skadestånd etc. Utställarna ansvarar själva för sina varor och behandlingar. (Ställer vi in, betalas det ni betalt givetvis tillbaka)

 

 

Harmonimässan accepterar inte och tar avstånd från all form av pornografi, fundamentalism, rasism och sekretism.


Mässans Plats:
Hamngatan 12, Arvika


Parkeringsinfo:
Parkering finns parkeringsskiva 3 tim eller nere i hamnen, eller tivoliplatsen. Gratis (I närheten)

 

Avlastning:
Det sker vid baksidan av byggnaden. Bilen flyttas direkt man är klar.

Inflyttning:

Fredag 15,00–20,00
Lördag 07,30–09,30 (10,00 Öppnar vi mässan. Var klar i god tid)
Söndag 08,30–09,30 (10,00 Öppnar vi mässan. Var klar i god tid)

Hela platsavgiften måste vara betald innan uppackning


Utflyttning:
Söndag 15,00–20,00 (Platsen grovstädad, hyrda inventarier ställs på utmärkta ställen)


BOENDE I NÄRHETEN

 

Hotel Arkaden (Samma hus) 120 m

Clarion Collection Hotel Bristol 130 m

Scandic Arvika 240 m

Jennys Hotell och Restaurang 750 m

 

Praktiska detaljer:

  • Väggarna ber vi er att respektera att inga affischer eller andra föremål får sättas upp direkt på väggar eller målade ytor.
  • Extra skarvsladdar och spotlights medtages av utställaren.
  • Utställarna ansvarar för ev. skador uppkomna i mässlokaler under inflyttning, uppbyggnad, utställningens öppethållande samt vid nedmontering och utflyttning.


Utställaren ansvarar själv för varor och inredning under utställningen.
Information som utställare vill ha publicerat i programmet översänds senast 15 dec 2023 till christinemedium@live.se

Vill ni ha med reklam eller andra gåvor till besökare, kan du kontakta Christine på telf.nr 070 246 94 68
Vi förbehåller oss rätten att redigera text av layoutmässiga skäl.


* El finns. Meddela oss om du behöver ha tillgång till el, medtag egen skarvsladd.

Meddela oss om ni har med behandlingsbänk eller skärmvägg då detta har betydelse i er placering så ni får plats. Vi utser platsen. Du bestämmer storleken du önskar.


* Servering som Korv med bröd, smörgåsar, kaffe, te dricka och fikabröd kommer att säljas på mässan (Även för gluten eller Mpf) Men Timmys gatukök och The Oven (Pizzeria) Ligger precis utanför. 

 

TACK FÖR HJÄLPEN ATT NI OCKSÅ SPRIDER EVENEMANGET PÅ FACEBOOK, bloggar, hemsidor Instagram eller andra sätt.

 

Marknadsföring
Som utställare förbinder du dig att marknadsföra arrangemanget genom att sprida information i den mån du kan.

Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning av produkter/tjänster som inte angivits i verksamhetsbeskrivningen i anmälan eller inte överensstämmer, med andan i arrangemanget och kan uppfattas som stötande.
Annonsering kommer ske i, uddevalla.com m.m.  Vi sätter upp affischer i flera butiker och anslagstavlor. Också via vår hemsida och Facebook ca 2–3 månad innan mässan. Utställare presenteras under Dec – Jan

 

Försäkringar
Utställare tecknar och bekostar själv den försäkring som gäller för dennes utställda produkter. Skador på eller genom utställda föremål orsakade skador inom utställnings-området regleras av den berörda utställaren.
Arrangören ansvarar inte för skada orsakad av fel eller försummelse. Varje utställare har ansvar för sitt utställningsområde. Detta inkluderar varor och inventarier.
Parterna ska eftersträva att lösa eventuella tvister på ett fredligt sätt. Tvister som inte kan lösas ska avgöras enligt den gällande lagstiftningen.

 

Moms: 
Moms tillkommer på alla priser., då det är företag som håller i detta, Änglafrid + Änglaro.

Intresseanmälan gör du via: hemsidan. www.harmonimassa.se eller till christinemedium@live.se, eller så skickas anmälan till. Edanevägen 41, 67170 Edane. Bekräftelse kommer via mail om du kommer med på mässan.


Anmälan sker till: Christine Carlmark Edanevägen 41, 67170 Edane


Betalning via Swish eller till BG som kommer via fakturan


Välkomna önskar Änglafrid och Änglaro


Jezzica och Christine

Senaste kommentaren

Dela den här sidan